Volgers

zondag 6 maart 2011

Boxcard met tutorial


Vandaag een nieuwe challenge bij
met als thema
Pearls and Lace.

Ik heb nog maar een keer een boxcard gemaakt, voor mijn
zieke vriendin, die ook van kaarten maken houdt.
Ik weet zeker dat ze hem uit elkaar wil gaan slopen om
er zo een "malletje" van te maken, om hem zelf ook
eens uit te gaan proberen, haha.
Maar dat is niet nodig, want dit keer zal ik de
werkbeschrijving erbij geven;

Neem een stuk cardkarton van 30 cm breed x 22 lang.
Scor het papier op 7, 11, 19 en 23 cm.
Draai het papier om op de scor-pal en scor het
op 4 cm en op 18 cm.
Knip vervolgens de 4 hoekjes eruit en geen
nog 4 inkepingen zoals je op de foto hierboven kunt zien.
Dan wat dubbelzijdig tape plakken op de 4 flappen.
Ook moet je nog een vouwlijn (in een V) aanbrengen op het vlakje onder
en bovenaan de kaart (tussen de vlakjes met de tape).
Plak je flapjes met de tape erop vast en zo ontstaat er een soort
doosje, zoals je hierboven op de foto ziet.
Nu is ie eigenlijk af, en kun je hem verder decoreren naar eigen inzicht.
Hieronder zie je nog een stukje van de linkerkant van mijn kaart,
waarop je de parels en het kant duidelijk kunt zien.
Voor het label weer de doohickey stans van magnolia gebruikt en
de randjes wat bewerkt met walnut steel inkt.
Ook de blauwe swirl is weer een doohickey.

Op de rechterkant zit onderaan nog een vlinderstansje van Joy en
een plakparel swirl.
 Hieronder zie je het geheel als ie dichtgevouwen is.
Ik ga er voor mijn vriendin wat leuke stansjes in doen,
die zij dan weer kan gebruiken op haar kaartjes.
Ik hoop dat de beschrijving duidelijk genoeg is,
anders hoor ik het wel.

Groetjes,

Challenges;
stamp something challenges - something digi (my sentiment)
Totally Papercrafts - pearl and lace
Just Magnolia - anything goes

27 opmerkingen:

  1. wat een schitterend doosje, en hele duidelijke uitleg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schitterende doosje jeanet
    echt super
    liefs chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja hoor duidelijk genoeg !!
    Een heel leuk doosje !!
    En mooi gemaakt ook!

    Ga hem zeker een keertje namaken!!

    Bedankt voor de tutorial,

    Groetjes Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend en wat super dat je de beschrijving erbij gezet hebt!
    groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, wat een grap. Maar je tutorial is geweldig! Bedankt, en je kaart is ook weer prachtig, daar zal je zieke vriendin vast blij mee zijn :-)
    Hugs Ing

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh this is so beautiful Jeanet.
    luv
    debby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohh, Jeanet,

    Wat gaaf, het is echt een schitterende creatie!

    liefs, Durvina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuke doosje heb je gemaakt met een hele duidelijke uitleg. Prachtig!!
    groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig dooskaartje heel erg leuk dat er een duidelijke beschrijving bij zit
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dit prachtig gemaakt Jeanet,leuk weer is wat anders.
    Je papier is echt super.
    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Jeanet,
    Wat een prachtige box-card.....supermooi!
    Groetjes,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend gemaakt en heel duidelijk uitgelegd! Erg mooi van kleur en ook superleuk versierd.

    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige en zeer elegante kaart Jeanet! Schitterende details heb je erin gebruikt.
    En hele leuke tutorial van gemaakt. Bedankt.
    groetjes Ula

    BeantwoordenVerwijderen
  14. What a fun project, and it turned out beautifully! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig hoor. Eneen duidelijke uitleg . Kan ik me ook aan wagen,hihi. Gr Majo

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een prachtig kaartje
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel bijzonder Jeanet, heel duidelijk uitgelegd.

    Groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hi ya
    a beautiful card, fab tutorial, thank you,thank you for joining us at Totally Papercrafts this week, hope to see you next time, sue,x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Beautiful card! THank you for the tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat is dit mooi ik ga hem ook proberen te maken
    mooie kleuren ook ik ben je gelijk gaan volgen groetjes Frieda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauuuw wat en super mooi doosje en bedankt
    voor de duidelijke uitleg

    gr hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig doosje en heel duidelijke uitleg, dankjewel!
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig gedaan Jeanet en wat een leuke beschrijving, dank je wel hiervoor. Ik ga deze ook maken. Ik vind hem fantastisch. Groetjes van Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi,
    Ik heb een vraagje, heeft u de uitslag hier misschien nog van?
    Ik moet namelijk een doosje voor techniek maken, en vond die van u super!!
    Groetjes Sharon

    BeantwoordenVerwijderen